Kanari-szigetek, Tenerife

Sziasztok!

2012-t  fordulopontnak szanjuk az eletunkbe, igy mashogy sem tudtuk elkepzelni a rajtot, mint egy remek utazassal.

Az eredeti otlet egy haromhetes torokorszagi korut lett volna, de vegul megis melegebb helyre vagytunk es dontottunk a Kanari-szigetek mellett. Vulkanikus szigetek sok turazasi lehetoseggel, a tenger furdesre alkalmas es jonehany kulonleges szorakozasi lehetoseget is kinal. Viszont csak 10 napot kaptunk a nyaralasra, igy a het nagyobb sziget kozul valasztani kellett egyet a korut helyett.  A dontes innen szinte egyertelmuen Tenerife mellett szolt mivel itt talalhato Spanyolorszag legmagasabb pontja: a Pico del Teide 3719m magas tuzhanyo.

Irany tehat Tenerife! – teso, Moni meg en… A Kanari-szigetekre Budapestrol eljutni nem is olyan egyszeru foleg ha olcson akarod letudni a repulest. Nekunk egy frankfurti atszallasost „dobott a gep” es hogy ne legyen egyszeru meg egy ejszakat a nemeteknel kellett toltenunk.  De ha mar Nemetorszag akkor kihagyhatatlan a sultkolbasz es a sor. :oP

Kora delutani landolasunk utan mar nezegettuk is a buszokat a kozeli varosok fele… majd jutottunk el egy Kastellun nevu varoskaig. Ez a hely leginkabb a varromjarol nevezetes. Konnyen megkozelitheto, pompas kilatas nyilik a varosra es a kornyek dimbes-dombos panoramajara. A varlatogatas utan johetett egy kis bevasarlas (mert enni is kellett valamit meg masnapig) es meg egy turara is futotta a varosszeli erdokben, volgyekben. Viszont az oromunk nem lett teljes, mert a sultkolbasznak nyomat se leltuk, igy a sor melle „kenytelenek” voltunk egy kebabbal beerni – szo se rola az is finom volt.

A repteri „csovezesunk” meglehetosen jol sikerult, mert orakat is tudtunk elfekve aludni, de azert a negyoras repulout megterhelo volt foleg mivel hatalamas szelvihar es esozessel bucsuztunk a nemetektol. Maradt tehat a remeny egy jobb folytatasra…

Tenerife pedig nem hazudtolta meg magat. Csodalatos napsutes, 25 fok, kellemes szello – nyaralunk!!! Balinttal pedig ki is egeszult a csapat. Megint osszeallt tehat a marokkoi negyesfogat es mar csak egy auto hianyzott… Kis koltsegvetes – kia auto, igy ossze kellett magunkat huzni az Opel Corsa-ban. Mi is kovetkezhetett: tele a tankot es irany a tengerpart! Ahova nem is jutottunk el olyan konnyen… siman elkeveredtunk a varosi kavalkadban, a foutca színes forgatagaban, kempinggaz utani kutatasban es a helyi eteleket, soroket kostolgatva. Keso estere azert elertuk a hullamverest ami nem egy romantikus, hosszu homokpados, alomstrand lett, hanem egy vad sziklakkal szegelyezett kulvarosi partszakasz. De reklamalmi mar faradtak voltunk, nomeg satrat allitani si, igy csak eldoltunk halozsakjainkban… es szunya!

Reggel aztan johetett az igazi elso nap! Irany a Los Gigantes sziklak. Csak husz perc autoval.

Tenerife szigeterol tudni kell, hogy nagyjabol egy magyar megye terulete. Eszaki es nyugati oldala surun lakott, kozepen a Teide csucsa uralja a panoramat, de van meg ket kisebb hegyvonulata is. Tehat igencsak hegyvidekes sziget, telis-tele van hegyoldalba vajt utakkal, kaptatokkal, szerpentinekkel – es persze az ezekkel jaro fantasztikus kilatopontokkal. Impozans strandokban nemigazan bovelkedik es a legtobbjet vulkanikus fekete homok boritja. Persze gondoltak a finnyas turistakra is, igy a „meno” standok homokjat kicsereltek afrikai sarga homokra es korgatakkal probaljak megvedeni, hogy a hullamok vissza ne vigyek Marokkoba a nehezen szerzett aranypartjukat.

Na de mi ugye szaguldunk a Los Gigantes-ek vagyis az oriasok fele.  A sziget nyugati reszen ugyanis 500 meter magas sziklafalak szakadnak fuggolegesen a tengerbe. Fotozni az aljukrol, turazni a tetejukrol kezdve erdemes. Szedtuk is a kanyarokat felfele egeszen Masca faluig… kozben pedig megreggeliztunk a szerpentinek tetejen. A pazar kilatasu piknikunket  Balint isteni kacsarzsirral es  elmenyszamba meno, munkahelyerol „kimenekitett” abarolt szalonnaval tette felejthetetlenne. A kozben erkezo turistak pislogtak is rendesen a lakomank lattan… :o) Desszertnek pedig kaktuszfuget ettunk ami tonnaszam terem az utszeli kaktuszokon. A boseges reggeli utan aztan legurultunk Masca-ba.

A falucska maga nem tul erdekes, tipikus mediterran epitesu (feherre meszelt falu , lapos csereptetos) hazikok, korbe sziklas csucsok merednek az egnek, palmak, kaktuszok es szaraz bokrok szerte a lejtokon – esot regen latott videk. Azonban megis szamtalan turista latogat ide… Miert? Hat, volgyturazni! Ugyanis innen indul a sziget egyik leglatvanyosabb turaja egeszen le a tengerpartig, lekuzdve a nagyjabol 500m magas szintkulonbseget. Vetettuk is bele magunkat  a melybe jonehany aktiv, nemet  turistanyugdijas t beelozve. A kezdeti nagyteru hegyvidekbol egyre szukulo kanyonba turaztunk, ketoldalrol pedig meredek sziklak nottek felenk. Ez nem meszkohegyseg, szepen lekoptatott peremekkel… ez igazi vulkanikus hegyszurdok! Vadul csipkezett, eles peremek, 300m mely,  arnyekot ado, szuk kanyon kanyarog lefele… neha azert megkapaszkodik par zoldelo kaktusz vagy fucsomo a rozsdabarna es fekete ormokon. Alul halkan csorgadozik egy kiados esore szomjazo kis patak a tengerbe igyekezve  –  csak a fenykepezok es a turazok csattogasa tori meg az idilli csendet. Nagyszeru szurdok, nagyszeru tura.  Nalam a Masca-volgy siman bekerult a TOP 5-be, pedig voltam map par volgybe eletem soran.  De a jutalom csak a vegen jott: a volgy aljan vegre elobujt a tenger a sziklak mogul… A kek tenger… fekete homok es jokora hullamok. Egy jo tura utan mi sem termeszetesebb a husito furdozesnel?! Hat ugy elsore tenyleg husito volt… :o) mert nemigazan volt az a kellemesen, beleucsorgos meleg. De a kihagyhatatlant mi sem akartuk kihagyni – ugras a hullamokba! :o) Furdes! Husz perc utan aztan johetett a bemelegites, felmelegites  Egy uveg helyi vorosborral hangoltunk ra a felmenetre. Persze a punnyadt turistaknak nem kellett visszakaptatni a faluig… nem – oket hajokon vittek tovabb a kikotokbe. De a mi autonk fent parkolt… igy visszakuzdottuk magunkat Masca-ba.  Ezzel el is telt a nap nagy resze es jol el is faradtunk… nem volt mas dolgunk hat csak ejszakai szallast keresni. A sziget nyugati csucskeben levo vilagitotorony erre tokeletesen megfelelonek latszott. Nem is volt nehez eljutni odaig, de a hely nemi csalodast jelentett. Na nem a taj… mert a Los Gigantes tulso szelen voltunk,  a tenger vadul hullamzott es naplemente  is kozeledett. A joerzest inkabb az egesz szigetet beterito nemjoerzes  tette tonkre ami tortenetesen a rengeteg  ”elhagyott színes papirzsepkendo” – ha ertitek mire gondolok. A Kanari-szigeteken gyakorlatilag nincsenek kozteri wc-k, budik vagy hivjuk amiknek akarjuk… de nincsenek. Se a turistas helyeken, se a varosokban, se a fobb pontokon… sehol! Igy mindenki oda vizel, urit, szarik ahova tud majd hagyja ott a jeleket. Na a vilagitotoronynal se volt maskepp… nem is lett  ottalvos ejszaka.  Szoval a napbol mar jocskan eleg volt… de szallasunk meg sehol. Es ez a legnagyobb gond, ha nem akarsz szallasra kolteni – hogy vadkempingezned kell, mert a szigeteken talan ha ket hivatalos kemping  van.  De a dorzsolt kispenzu turista mindig talal helyet… igy talaltunk mi is egy fenyoerdos utszelet a zsibongo partoktol tavol. Satrazas es alvas – ennyi maradt a felejthetetlen napbol. Es meg csak az elso igazi nap volt…

A varosvizit, tura es furdes utan johetett egy kis szorakozas masnapra es egyben a kotelezo programunk: a Loro Park.  De meg mielott leparkoltunk a park elott meg megneztuk a csak 1000 eves sarkanyfanak nevezett „facskat”. Az eredetit szigoruan egy varoskozepi mini botanikuskertben orzik, borsos 4 euros belepoert. Igy csak a ket utcaval feljebb levo nagytestveret tekintettuk meg testkozelbol. Ami szerintunk nagyobb is, szebbis… de biztosan, hogy vadabb is – mert a fa kapott egy sodronykotelekkel rogzitett nyakorvet is nehogy szetszedje a kornyezo hazakat.  A novenyritkasagok utan pedig vegre johettek az allatritkasagok is: belepo a Loro Park-ba.  A szkeptikus ember azonnal csak leallatkertezne, de ez a park sokkal tobb, mint egy allatbemutato! Ez maga a professzionalis show! Egy Puerto de la Cruz nevu tengerparti varoska sziveben alakitottak ki. A diszes, tavol-keleti stilusban epult bejarata, a bronzszobrok mar elore sugaltak, hogy vilagklasszis produkciora fizettunk be… es valoban. Bejarat utan: hatalmas aranyhalakkal es koi pontyokkal teli tavacska, porcelanallat bemutatoterem, informacio, szuvenirshoppok. Ez meg snassz. Aztan egy nagyteru gorilla kifuto (elkepeszto hasonlosag az emberekkel) majd az elso egyedulallosag: a pingvincsarnok. Sehol nincs meg a vilagon ennyi pingvint bemutato terem… mintha az Antarktisz egy kis darabkajat zartak volna falak koze. Persze nehol latszik, hogy van egy kis muanyag beutese, de ez nem feltuno. A latvany feledtet mindent: a pinguk ott uszkalnak, totyognak, napoznak az orrod elott. Profi munka. A madarak utan pedig jott a showdomping. Foka show. Humoros es nagyon jol megkoreografalt 20 perces bemutato. Mar azt hiszed, hogy tenyleg ertik, tudjak a trukkoket. Kivaloan jatszak es lathatoan elvezik a felhajtast es a jutalomfalatokat. Az emberek meg nevetnek, tapsolnak, ujjonganak. Nagy show! Aztan a kovetkezo nagy dobas: a delfinek. Nagyobb medence, nagyobb lelato es talan meg nagyobb trukkok, ugrasok es figurak. Persze az ember latott mar hasonlot a teveben, de amikor ott csinaljak elotted meterekre… na az azert teljesen mas. Magaval ragad… es ott orjong a tomegben a hat es a hatvanhat eves latogato is. Nomeg Peti, Balint es Moni kommentalasa, viccei, beszolasai… :o) Like it!

Ez felulmulni csak nagyobbal mar csak balnaval lehetne… es meg is teszik! Balna meretu kardszarnyu delfinek jonnek… es ezek az oriasok is megteszik, eljatszak ugyanazt amit a kisebbek egy medencevel arrebb. Ugralnak, porognek es hatalmas csobbanasokkal szetaztatjak a kozel uloket. Nagyon profi show ez is! Az ember csak azon veszi eszre magat, hogy ott ul egy tokeletes produkcion, sut a nap, hatterben a kek tenger, mellette a baratai es a show csak megy tovabb… azt hiszem ez a tokeletes kikapcsolodas! Az emlosok utan pedig megint madarak (minden mennyisegben). Papagajok bemutatoja jon: arapapagajok, kakaduk trukkoznek, rikitoznak… Show, show hatan… Majd vegul jonnek a feher tigrisek, a torpe majmocskak, a tengeri akvariumba epitett alaguton keresztul a rajak es capak, pirajak, orias halak es krokodilok. Nomeg a 3000 papagaj…  pompas szinek, elkepeszto  fazonok.  Meg a tobbi alllat. Loro Park. Aki jar Tenerifen ki ne hagyja… mi nem felejtjuk el soha!

A parkkal el is ment a napunk, mar csak a kotelezo maradt ismet. Szallast keresni ejszakara. Autoztunk is a part menten egy nyugodt helyet keresni. Aztan az út egyszer csak elfogyott egy modern vilagitotorony arnyekaban. Igy be is parkoltunk a tenger es egy bananultetveny koze. Apropo banan. Ebbol a gyumolcsbol ezerszam vannak nagy ultetvenyek korbe a szigeten.  Szoval a szallas: Peter a kocsiban aludt, mer Balint horkolasa miatt oket mar nem lehett egy satorba rakni. Moni satrazott, mi meg Balinttal halozsakoztunk a szabad eg alatt a kocsi korul. Az ido szeles volt, de a latvanyt nem lehetett egy cipzarral kirekeszteni. Teliholdban csillogo tenger, hullamzas, a holdfenyben kirajzolodo csipkes hegyek – megunhatatlan. Moni unasig fotozta ezt az idillt. Meg egy szuper nap!

Negyednap ismet turazasra ebredt. Irany az Anaga hegyseg – amely korvonalai altattak el elozo este. Tengerszintrol 920m-re autoztunk fel… Szerpentinek, kilatopontok es hihetetlenul kanyargos utak, talan tiz meter egyenes szakasz nincs ezen a reszen. Balint persze konnyeden atvette a rally-s stilust… es volt egy-ket hajmereszto manover a korlat nelkuli szakadekok es sziklafalak menten. De ezt a latvanyt es az autos kacskaringozast is megusztuk szaraz alsoval. Tehat turara fel. Ismet egy tengerre le, furdes es vissza nap. Dog meleg, egy szep vilagito torony, furdes egy koszosabb ternerparton  valamint valtozatossagkep most nem vorosbor hanem hideg sor a felfele uthoz. Egesz napos Anaga hegyseg boklaszas autozva, osvenyt taposva es fotozva. .. es mindezt nagyon elvezve.  Estere a szokasos… szalashelykereso jatek. Irany megint a tenger, de most autoval. Le egeszen az utolso kis halaszfaluig. Fozni mar nem volt kedvunk pedig lett volna mit, mert elozo napokban plafonig toltottuk az autonkat kajaval. De a csapat azon az este valami kulonlegessegre vagyott, tehat betertunk egy falusi etterembe es jol berendeltunk ket,  ketszemelyes tengeri vegyestalat. Ha mar egyszer itt vagyunk… megsem ehetunk pizza-t! Mikozben kivancsian vartuk, hogy mit hoznak elenk eszunkbe jutott, hogy Peti bizony utal mindenfele halat – nemhogy a tengeri herkentyuket.  Benne is talan csak akkor realizalodott ez az egesz amikor megerkeztek a talak. Busasan megrakva tengeri halakkal, kagylokkal, garnela rakokkal es sult polip darabkakkal.  ;o) Teso becsuletbol megkostolgatta oket, de azt hiszem egy eletre elvette a kedvet egy hasonlo tetova rendelestol a kovetkezo 100 evre. :o) Szerencsere a helyi sor fertotlenitette a „furcsa izt” a szajaban.  Mi azert jol beettunk – finom volt! Teli hassal es egy ilyen nap utan mar nemigen erdekelt minket, hogy hol alszunk. Autoztunk vagy 200m kifele  a falubol egy poros szerpentinen es behuztuk a kezifeket.  Diszpaholy a tengerre, meg mindig telihold, kellemes homerseklet es negy halozsak azonnal elfekudt az auto mellett a szabad eg alatt. Szunya.

Otodik nap. A sok szabadeges alvasnak azert meglett a hatasa. Megfaztam. ;o( Pont akkor amikor meg a Teide csucs hatra volt. Reggelt egy tengerparti setaval kezdtuk a sziklak  kozott. A reggelit  pedig verofenyes  napsutesben egy kis falucska foteren ettuk meg… konnyed napot terveztunk be. Felautozni ismet az Anaga hegyseg gerincere, tenni egy kis turat majd le a tuloldali tengerpertra furodni. Ugye jol hangzik. :o)

A szerpentineken jol megcsavargattuk ismet a reggelit a gyomrunkba – talan ez okozta a zavart amitol a turank is nagyobbra es hosszabbra sikeredett a tervezettnel, de nincs panasz. Turara sosem lehet! :o) Delutanra aztan legurultunk a Terezitas strandra.  Az utikalauzok atal legszebbnek tartott partszakaszra. Ami szep-szep, de inkabb csak a turistaknak szol. Ide mar nem az eredeti fekete homok jutott hanem uj, afrikai, import sarga homok nyujtozott vegig a fovenyen. Palmafakkal, vedogattal es egy moloval. Szamunkra nem nagy cucc. A víz tiszta, attetszo bar igencsak hideg volt. (mas sem kellett a megfazasomnak) Maradt tehat a kartya, zsuga a parton. Sotetedes utan pedig bementunk a sziget „fovarosaba  ”Tenerife City”-be korbenezni, vasarolgatni aztan vissza a partba es behalozsakoztunk a strand egyik sarkaba. Kora reggel egy homoksimito traktor, a kora reggeli kocogok es folyamatos orrfolyas ebresztett. Nomeg Balint a hirrel: nincs meg a jogsija  se a bankkartyaja. Fasza!

Irany ismet a nagyvaros  felhajtani egy rendorseget, ami nem is olyan nehez, de olyat talalni ahol tudnak angolul es erdemben segiteni… hat olyat lehetetlen – fel is adtuk ket ora nyomozas utan. Irany a bank tiltatni, majd netezni infokert es felkutatni a nagykovetsegeket. De erdemi segitseg csak nem erkezett.  A nap fele meg mar el is ment – de hogy tartsuk magunkat az eredeti tervhez mentunk is fel a Teide Nemzeti Park hatarahoz. Irany a Kanari-szigetek nyaralas csucspontjaul szolgalo vulkan kimaszasa.  Szerencsere a parkorsegen segitokeszek voltak, igy minden infot megkaptunk. Utvonalak, alternativak, szintidok, iranyok… mar csak megtervezni kellett a maszast. De elotte meg csinaltunk egy kis bemelegito turat – olyan kis 2000m felettit kozvetlen a tengerrol erkezve. Nekem viszont mar inkabb a tulelesrol szol az a kis tura. A megfazasom megerosodott es ezzel egyutt legyengitett + megemelte a lazam.  A feloras „lapos tura” alatt is total lefaradtam es mindennek tetejebe meg az orrom vere is eleredt a vegen. Kesz volt terv… es en is kesz voltam. A csucsmaszas elotti estere kidoltem. ;o( Aznap este Moni es Balint meg csinalt egy naplemente turat nekem meg jutott a gyogyszerek csipegetese. Rubofen, algopirin, algoflex es a „kulonleges” olajfalevel kivonat kapszulak.  A nemzeti park oriastobozokkal teli fenyveseben satraztunk le ejszakara.

Reggelre lett javulas, de az korantsem volt eleg 1500 szintemelkedes legyozesere a tuzo napon, vulkanikus kozegben. Szoval maradt a B-terv.  Boseges reggeli utan a sracoknak kis hatizsakokkal irany felfele. Moni meg en pihenonapot tartunk es delutan majd felmegyunk a felvonoval… nagyzsakokkal. Igy is lett. Pazar napsutesben bucsuztattuk a fiukat nekunk meg maradt a lazulas, fozocske es napozas. Nekem jol jott a pihenes es Moni se banta nagyon, hogy kimaradt az eroltetett menet felfele.  Delutan aztan jott a kisnyugdijas csucsmaszas a felvonoval… nem nagy elmeny 8 perc alatt feljutni a felvono hazaig… es nem eppen elmenygazdag a sok kocaturistaval es sipitozo csinibabakkal egy kabinba gurulni felfele. De ez esetben nem volt mas lehetoseg. A lift 3550m-ig visz fel, innen a csucsig kulon, elore lefoglalt engedely szukseges. Nekunk masnap reggel kilencre volt meg az engedely. Addig ugye meg egy ejszaka. Pudingoknak egy ora jarasra a felvonotol van egy menedekhaz borsos arban. Vagy az orok elol megbujunk valahol es lesatrazunk. Ez utobbi volt az A-terv meg ugyis, hogy delutan negykor mínusz ket fok volt odafent.  Szinte egyidoben ertunk fel a fiukkal akik alig hat ora alatt teljesitettek a maszast. Gratulalunk ezuton is nekik. :o) Legkozelebb egyutt! Nem volt mas program: varni a sotetedest es hogy kiuruljon a hegy a turistaktol. Szallashelyet keresni, lesatrazni es naplementet nezni. Fozes, kartya es alvas… Balint bizott a szuper halozsakjaban, igy o bevallalta kintalvast.

Kora reggel keltunk,  sotetben es csipos hidegben. Meg a kapunyitas es naplemente elott fel szerettunk volna jutni a csucsra a latvany miatt.  A tetoig hianyzo kb. 170m szint nem tunt legyozhetetlennek, de eleg meredeken vezetett fel a jol jarhato út. A sracok persze megint elorerohantak, mert engem az eros fejfajas megint visszatartott. De oda mar torott labakkal is kimasztam volna… szoval ment az araszolgatas felfele. A vegere azert osszejott! Felert mindenki meg az elso napsugarak felbukkanasa elott. :o) Tarsasagunk is volt: nehany svajci a menedekhaz felol. Tanacstalanul nezegettek minket, hogy honnan a fenebol kerultunk ide ha a felvono meg zarva es a menedekhazban sem aludtunk. Igy kora reggel, kis hatizsakokkal, latszolag a semmibol… a talalgatast rajuk biztuk. :o) A napfelkelte  csodas volt, ahogy a napsugarak ravetitettek a piramis alaku hegy arnyekat a felhokre, a csucserzes, a kenes szag es hogy sikerult.  Kuldetes befejezve az utolso latnivalo is kipipalva. Innen johet a szorakozas. Persze eloszor le kellett jutni. Nagyjabol negy ora alatt kraterek es sziklamezok menten magunk mogott is hagytuk a hegyet es vegre en is megkaptam a fejfajas elleni pirulaimat az autobol. Tobb gond egy szal se… es hol mashol lehet kipihenni egy ekkora hegyet? Hat a strandon.  Ismet sarga homok, napsutes,  palmafak es rengeteg turista.  Pihenni, a parton boklaszni es ettermet keresni vacsorara misem volt egyszerubb. Egy kellemes kis helyen (ami mellesleg tele volt magyarokkal) meg is ejtettuk a bucsuvacsorat. A szallast meg ismet halozsakokban a parton.

Az utolso nap borult egre ebredtunk, meleg volt, de szeles es borult. Fel kellett tehat vidamitani magunkat. Johetett a bonusz  program: a Siam Park. Igen, meg egy park, de itt par fokan es aranyhalakon kivul mas allat nemigen volt. Volt viszont rengeteg extrem csuzda. Igen. A Siam Park egy csuzdapark. A Loro Park kistestvere – mindenhol egyutt reklamozzak oket. Bar kozos bennuk talan csak a profizmus ahogy meg vannak epitve. Nem vagyok nagy csuzda es furdorajongo, de itt tenyleg jo volt. A huvos ido ellenere is kiprobaltunk mindent: a nagy kamikazet a lassu csorgosat es az extremen kanyargosakat egyarant. Csusztunk szoloban, ketten es negyen egyutt. Plussz a hullamfurdozes. Egesz napos jo moka volt es vegre kiaztattuk magunkat a hazaut elott. A nagy elmenyek utan, nagy seta a varosban es a bucsuest egy kinai etteremben. Estere pedig kaptunk par csepp esot is… megsirattuk Tenerifet.

Elmondhato, hogy nagyon kellemes tiz napot toltottunk Tenerifen. Sok minden belefert: sok-sok tura, furdes, napsutes, a hires Loro Park , egy nagy csucs megmaszasa, csuzdapark, ettermek es rengeteg felejthetetlen ejszaka a tengerpartokon. Hullamzassal, teliholddal es ejfeli panoramaval. Tokeletesen sikerult kikapcsolodni es feltoltodni az uj ev kezdetere.

Mi szombat delelott repultunk el a szigetrol. Tesom meg egy, Balint meg ket napot maradt… remelem ok is elveztek a turat es az extra idot… Tenerife gyonyoru es valtozatos! Mindenkinek ajanlom.

One response to this post.

1. Posted by Galyas Péter on január 29, 2012 at 2:36 du.

Hááát igen!Tenerife kellemes csalódást okozott szerintem mindenkinek.Bennem eddig kialakított csilliárdos strandolásos burzsujék szigete absz megváltozott.Csak lájkolni,pozitív értékelni tudok!Köszönet Lacának hogy megint megszervezte,kitalálta mire vágyunk 😛
    jó volt újra átélni pár szürke hétköznap után ezeket a felejthetetlen élményeket!